Garantie en retour
Je hebt recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren (maatwerk bestellingen uitgezonderd). Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van jou naar VanStoerHout zijn voor eigen rekening.
Als je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan VanStoerHout geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je gebruikmaken van het hieronder te downloaden herroepingsformulier. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Maak jegebruik van het herroepingsrecht bij grote meubelen die VanStoerHout bij je bezorgd en gemonteerd heeft dan is retour zenden wellicht niet zo eenvoudig. Wij bieden je de 'retourservice'. Het basistarief is 50,- euro + 0,21 eurocent per km. Indien je hier gebruik van wenst te maken kun je dit aangeven middels e-mail. Je ontvangt van ons een factuur en na betaling halen wij het meubel bij je op.
Download hier het herroepingsformulier
Maatwerk
Maatwerk-meubels en projecten vallen buiten het recht van herroeping. Als je over een van deze producten een klacht hebt, neem dan contact met ons op. Want natuurlijk vallen ook maatwerkproducten onder onze garantiebepalingen.
Garantie & Reparatie
- Artikel defect ontvangen?
Is het artikel defect bezorgd of is het kapot gegaan binnen de zichttermijn van 14 dagen? Meld je klacht dan binnen de zichttermijn van 14 dagen. Wij ruilen het product dan z.s.m. om.
- Garantieperiode
Heb je bij VanStoerHout een product gekocht en gaat dit binnen een bepaalde tijd stuk? Natuurlijk geeft VanStoerHout garantie. De garantie die wij geven op onze producten bedraagt 1 jaar. Dit uiteraard indien een product stuk gaat door een productiefout, materiaalfalen of een gebrek in de constructie. Deze fouten herstellen wij graag of wij bieden je een vervangend product aan. Binnen de garantie en voorwaarden geheel voor onze kosten.
- Klacht: wanneer wel en niet gegrond
Een klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:
- onredelijk gebruik, oneigelijk gebruik of door gebrek aan redelijk beoordelingsvermogen
- gebruik voor commerciële doeleinden/ professioneel gebruik (tenzij van tevoren overeengekomen)
- onjuiste opslag of onderhoud door koper of door derden
- het werken van hout en/of kromtrekken van hout*
*Aangezien het gaat om producten van hout willen wij je erop wijzen dat hout kan gaan werken. In de winter zal het, wanneer de luchtvochtigheid in huis aan de lage kant is, enigszins krimpen. Dit trekt weer weg als de luchtvochtigheid weer toeneemt. Ideaal is een luchtvochtigheid tussen de 50 en 65%. Tevens is hout een natuurproduct en daarmee niet consistent in gedrag of esthetiek. Wij geven daarom geen garantie op het eventuele werken/kromtrekken van het hout of natuurlijke onregelmatigheden.
- Een klacht of reparatie melden
Dit kan per e-mail. VanStoerHout zal de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Mocht je in het geheel niet tevreden zijn over het product, kun je dit zonder reden retour zenden binnen 14 dagen na ontvangst, onder vermelding van je ordernummer.
Onze gegevens:
- E-mail: info@vanstoerhout.nl
Wij zullen je klacht of reparatie z.s.m. na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben dan zullen wij je hiervan op de hoogte stellen.
- Duur van reparatie of vervanging
Indien je recht hebt op vervanging of reparatie van je product proberen wij dit binnen een termijn van twee weken op te lossen. Na ontvangst van je vraag, nemen wij contact met je op en maken wij een afspraak.